07 oktober 2022

Collega Pandbeheerder gezocht in Groningen!

Vacature Pandbeheerder CareX Groningen- 32 uur 

Organisatie

CareX is ontwikkeld als het maatschappelijk betrokken alternatief voor leegstand. Er zijn 4 CareX-vestigingen in het noorden met in totaal zo’n 40 personeelsleden. De CareX-vestigingen beheren samen een groot aantal gebouwen en huisvesten zo vele mensen, bedrijven, organisaties en instellingen. Speciale affiniteit heeft CareX met starters en de creatieve sector.

CareX Groningen is gevestigd in Groningen-stad. Het team bestaat uit zo’n 14 medewerkers. Ons werkgebied is Groningen en Drenthe. We beheren tijdelijk leegstaande panden die bestemd zijn voor bijvoorbeeld sloop/renovatie/verhuur/verkoop. We voorzien panden van een passende, tijdelijke invulling, totdat de eigenaar het pand zelf weer in gebruik wil nemen. Hiermee behoudt een pand zijn maatschappelijke functie en wordt verval en vandalisme voorkomen.


Het team

Je komt te werken in een klein en informeel team en werkt intensief samen met zowel je collega’s op kantoor als je collega’s van de buitendienst. De binnendienst voert de contacten met woningzoekenden, bruikleners en pandeigenaren en draagt zorg voor de toewijzing van woon- en werkruimte, inclusief de afhandeling van de hieruit voortvloeiende administratie. De buitendienst, waar de pandbeheerder onder valt, is verantwoordelijk voor het pandbeheer op locatie. Dit betekent niet alleen goed technisch beheer maar ook de zorg voor een goede verstandhouding tussen gebruikers onderling, de zorg voor het pand en en de leefbaarheid van de omgeving. Het goed functioneren van CareX valt of staat met goed teamwork; een goede samenwerking met al je collega’s is essentieel.


De functie

Je bent verantwoordelijk voor het fysieke beheer van de panden die je onder je hoede hebt. Samen met je collega’s op kantoor en de mensen van de technische dienst zorg je ervoor dat de gebruikers of bewoners van een gebouw of woning goed met elkaar omgaan, het pand en eventuele tuin netjes op orde houden en een goede relatie hebben met de omgeving en de buren. Je dagen zijn gevarieerd; Het ene moment laat je potentiële bewoners een woning zien, later op de dag stap je met de Veiligheidsregio door een kantoorgebouw dat je net in beheer hebt gekregen en als afsluiting staat er een bezichtiging gepland met de eigenaar en een architect van een rijksmonument die bezig zijn met de plannen voor de toekomst.
Je checkt regelmatig de grote panden op brandveiligheid, constateert gebreken en/of misstanden en maakt de afweging wat door CareX aangepakt moet worden en wat gebruikers zelf moeten doen. Ook maak je regelmatig een rondgang door buurten waar CareX veel huizen in beheer of tijdelijke verhuur heeft en zorg je dat de leefbaarheid en aanzien van deze straten in orde blijft. Goed contact onderhouden met zowel de bewoners en ondernemers in jouw panden, als onze opdrachtgevers is erg belangrijk als het gezicht van CareX op locatie. Vaak ben je één van de eerste aanspreekpunten als men je ziet lopen. Ook werk je nauw samen met onze technische dienst, overlegt men hun wat de beste aanpak is voor gebreken en stuurt ze bij waar nodig. Daarnaast ondersteun je de technische dienst ook bij klein technisch onderhoud zoals het vervangen van sloten.


Wat vragen we van jou?

Je bent sociaal, representatief, communicatief sterk, hebt goede organisatorische vaardigheden en een proactieve instelling. Bovendien beschik je over een goede mensenkennis en een stevige dosis humor. Je bent stressbestendig en flexibel en kunt goed omgaan met piekdrukte. In het contact met mensen kan je de-escalerend te werk gaan en weet je wanneer je de leiding moet nemen in een gesprek en wanneer je een stap terug moet doen. Je staat stevig in je schoenen, bent praktisch ingesteld en beschikt over probleemoplossend vermogen. Je kunt goed samenwerken, prioriteiten stellen en snel schakelen tussen je werkzaamheden. Je bent nieuwsgierig, denkt mee en pakt uit eigen beweging werkzaamheden ope spreekt en schrijft uitstekend Nederlands en Engels. Je bent redelijk handig met computers en snel wegwijs in systemen en programma’s die jou nog niet bekend zijn.


Wat bieden wij jou?

  •  Salariëring via de CAO Woondiensten.
  • Werken in een klein, enthousiast en dynamisch team waarin we de menselijke
    maat hanteren, met korte lijnen en ruimdenkende collega’s.
  • Een baan van 32 uur per week; bestaande uit 4 werkdagen van 9:00-17:00 uur.
  • Een tijdelijk contract voor in eerste instantie 1 jaar
  • Start; hoe eerder hoe beter.


Ben je enthousiast?

Solliciteer dan direct door je motivatie en CV uiterlijk 14 november 2022 te sturen naar: groningen@carex.nl o.v.v. sollicitatie pandbeheer.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.