Financiën

Borg

Tijdens de afspraak voor het tekenen van je contract, betaal je een borgsom. Die is gelijk aan je maandlasten, met een minimum van € 250,-

Plaatsingskosten

Je betaalt ook eenmalig een vast bedrag aan plaatsingskosten. Namelijk € 100,-

Maandelijkse vergoeding

Als je halverwege een maand verhuist, betaal je in de eerste en/of laatste maand niet de ‘normale’
maandlasten, maar slechts een deel van de huur of CareXvergoeding. Precies genoeg voor de
resterende dagen van die maand. Bij het tekenen van je contract rekenen we dit vooraf even voor je
uit, zodat je dit bedrag dan bij ons per pin betalen kunt.

Teruggave borgsom

Is je contract met ons beëindigd? Dan storten we de borgsom op je rekening terug.
Dat doen we 2 maanden na de laatste incasso, op voorwaarde dat de oplevering goed is afgerond. Waarom 2 maanden? Omdat je tot 2 maanden de mogelijkheid hebt om de bedragen van de automatische incasso te ‘storneren’. Dat wil zeggen: terugboeken naar je rekening.

Praktische informatie over die oplevering aan het einde van je contract?
Lees ook de pagina Wijzigen of beëindigen contract .

Incasso

CareX incasseert je maandelijkse vergoeding altijd aan het begin van de maand. We halen het geld via automatische incasso van je rekening. Daar geef je ons bij het tekenen van het contract schriftelijk toestemming voor.

Voor ondernemers die omzetbelasting betalen: omdat CareX geen BTW in rekening brengt, krijg je niet automatisch een maandelijkse factuur van ons. Wil je toch graag facturen ontvangen, vraag die dan aan bij jouw CareX-vestiging. Die vind je op de pagina Contact.

Inschrijven

Inschrijven bij CareX is kosteloos.

Inschrijven

Betalingsherinnering

Door op tijd te betalen, voorkom je een betalingsachterstand, met alle vervelende gevolgen van dien. Zorg dus dat er steeds voldoende saldo op je rekening staat aan het begin van de maand, het moment van de automatische incasso.

Mislukt zo’n automatische incasso, dan krijg je een seintje. Na een week sturen we je een betalingsherinnering per mail. In die vind je een handige iDEAL betaallink. Daarmee kun je het bedrag meteen op een makkelijke manier overboeken.

Doe je dat liever zelf, zonder betaallink? Dat mag natuurlijk ook. Vermeld dan bij je betaling altijd je debiteurnummer. Het staat op je CareX contract.

Dit zijn onze rekeningnummers, per vestiging:

CareX Groningen: NL57INGB0005155029
CareX Fryslân: NL18INGB0006023978
CareX Overijssel: NL21INGB0006513192
CareX Haren: NL35INGB0006387713

Betalingsproblemen

Lukt het door omstandigheden niet om de betaling te voldoen? Daar hebben we altijd begrip voor. Je kunt in zo’n geval het beste meteen contact met ons opnemen; we maken graag een afspraak waar je mee kunt leven. Je voorkomt er grotere problemen mee, of ongemakkelijke situaties. Als je het overzicht over je geldzaken kwijt bent, of kwijt dreigt te raken, aarzel dan niet om de gratis hulp van onze budgetcoach in te schakelen.

Budgetcoach

Even krap zitten is geen schande. Het kan iedereen overkomen. Onze budgetcoach oordeelt niet, maar kan je juist heel goed helpen om niet (verder) in de geldzorgen te raken, of erger nog: financiële problemen waar je lastig weer bovenop komt. Denk aan nuttige besparingstips, de toeslag of subsidie die je misschien zelf over het hoofd zag, bemiddeling bij een prettige, haalbare betalingsregeling. Reken op geheimhouding en veel begrip.

De hulp van de budgetcoach is snel, praktisch, discreet en gratis. Alle bruikleners en huurders van CareX hebben er recht op. Je zult zien: een hele opluchting als je het samen geregeld hebt. Geen slapeloze nachten meer. Neem zelf contact op via het formulier hier naast.

Huurtoeslag, huur of bruikleen

Is je huur te hoog in verhouding tot je inkomen? Dan kun je huurtoeslag aanvragen. Voor veel CareX panden is echter een uitzondering van toepassing. Heb je een contract bij CareX van het type ‘Bruikleen’? Dan kun je – omdat het niet om huur gaat – geen huurtoeslag aanvragen.

Meer weten over de toeslagen van de Belastingdienst? Bijvoorbeeld of jij in aanmerking komt, gelet op je huur, je inkomen en je persoonlijke situatie? Kijk op Rijksoverheid.nl

Contact opnemen

Heb je een vraag, neem dan contact op met de betreffende vestiging.

Alle vestigingen