Wijziging of beëindiging contract
Ik woon of werk in een ruimte van CareX. Ik wil stoppen of iets veranderen.
Wijzigen van je contract
Wil je binnenkort je ruimte met iemand gaan delen of verandert er iets anders aan je contract? Voor alle wijzigingen in je contract: gebruik het Contactformulier.
Twijfel je of heb je alleen een vraag? Bellen mag natuurlijk ook. Je vind al onze contactinformatie op onze contactpagina.
Zelf je contract beëindigen
Andere woonruimte gevonden? Een nieuw leven elders?
Dit is je opzegtermijn bij CareX:
- Bij een bruikleencontract 4 weken.
- Bij een tijdelijk huurcontract 1 maand, op voorwaarde dat je contract al 6 maanden loopt.
Opzeggen?
Opzeggen doe je per mail of per geschreven brief. Het kan op elke dag van de maand. Je hoeft dus niet te wachten tot de eerste of laatste dag van een kalendermaand. Je vindt het mailadres van jouw CareX vestiging op onze contactpagina.
Wat als CareX het contract beëindigt?
Bij een bruikleencontract hanteren we standaard een opzegtermijn van 4 weken. Bij een huurcontract op basis van de leegstandswet (ook onderhuur) moet CareX zich houden aan een opzegtermijn van 3 maanden, met een minimale huurperiode van 6 maanden. Je huurt dus sowieso een half jaar bij ons.
Goed om te weten:
We kondigen de einddatum op tijd aan: je krijgt een aangetekende e-mail. Bovendien ontvang je op je postadres per normale post een opzegbrief. In die berichten staat de datum waarop je je ruimte moet opleveren aan CareX. Leeg en veegschoon. Heb je daar vragen over, bel ons gerust. Je vindt het mailadres van jouw CareX vestiging op onze contactpagina.
De oplevering
Maak ongeveer twee weken voor de oplevering van je ruimte een opleverafspraak met CareX. Daarvoor kun je gewoon bellen. CareX komt dan bij de oplevering beoordelen of je de woning of werkruimte correct achterlaat. Je vindt het mailadres van jouw CareX vestiging op onze contactpagina.
Waar moet je rekening mee houden voor een goede oplevering?
- In een groepspand ben je samen verantwoordelijk voor de eindoplevering van het totale pand. Gezamenlijk of met de hoofdbewoner maak je afspraken over het goed achterlaten van je eigen ruimte, de gedeelde ruimtes, de tuin of het erf.
- Je laat de woning of werkruimte altijd leeg en ‘veegschoon’ achter. Leeg wil zeggen: ook spullen die er al stonden toen je de ruimte accepteerde, zijn nu weg.
- Komt er na jou een nieuwe resident? Dan mag je de vloerbedekking laten liggen, als die nog goed is. Gordijnen net zo. Komt er na jou géén nieuwe resident, dan laten we je dat op tijd weten. Je moet dan alles verwijderen en afvoeren: vloerbedekking, laminaat, gordijnen, lamellen en luxaflex. Twijfel je? Neem even contact op. Je kunt ook het Contactformulier gebruiken.
- Tuin en erf laat je netjes achter. Afval, vuilniszakken en grofvuil heb je al afgevoerd. Denk ook aan de ruimtes waar je niet elke dag kwam: zolder, kelder of schuurtje!
- Hebben jullie een afvalcontainer, laat die dan bij vertrek leeg achter.
- De sleutels lever je tijdens de oplevering in.
- We vullen bij de oplevering een kaartje in om de lopende incasso stop te zetten. Je betaalt vanaf dan geen huur of CareXvergoeding meer.
- Zo’n oplevering kan alleen maar in je voordeel werken, als je het goed aanpakt. Want als de samenwerking goed is bevallen en gebleken is dat jij een goede resident bent, dan doen we bij CareX natuurlijk extra ons best om je een volgende keer opnieuw aan woonruimte of een werkruimte te helpen.
- CareX kan geen garantie bieden op aansluitende vervangende woonruimte. Hoe graag we dat ook zouden willen; we weten immers nooit wat het aanbod zal zijn op het moment dat jij weer iets zoekt.
De borgsom.
Hoe zat het daar ook weer mee? Is de oplevering helemaal in orde? Dan stort CareX de borg twee maanden na de laatste incasso op je rekening terug. Waarom na twee maanden en niet meteen? Kijk op de pagina financiën.
Alleen in bijzondere gevallen kan CareX besluiten om de door jou betaalde borgsom geheel of gedeeltelijk in te houden. Denk hierbij aan een betalingsachterstand of als de oplevering niet goed was.